Pagina's

maandag 21 november 2016

Snel afspreken voor de Koffie?

 Hallo Lezers,

De Cookie Jar van Dutch Doobadoo vind ik zo leuk, dat ik er meteen mee aan de slag ben gegaan.


Ik heb er een suikerpot (schudkaart) van gemaakt. De suiker zit tussen twee lagen mica waardoor het echt glas lijkt. 

470.713.609 Card Art Cookie Jar

Aan het eind van de post volgt een kleine Tutorial.
 

  De labeltjes van de vintage flourishes gebruikt voor de tekst, heel toepasselijk vind je niet?


Een  bloementoef is altijd leuk hiervoor natuurlijk mijn favoriete blaadjes gebruikt.

Tutorial 


Start met de mal op dubbel papier te leggen en met potlood over te nemen. Knip de binnenste lijn uit en plak hier mica op. Vervolgens  helemaal rond gaan met de plakkertjes, zorg dat het goed aansluit zodat de suiker straks netjes blijft zitten.

 
Hier zie je nogmaals de mica.


Vervolgens nogmaals in het zwart een enkele pot uitknippen.


  De pot heb ik aan de buitenkant met de koperkleurige gildingwax bewerkt.


 Ook hier mica aan de binnenkant.
  

Leg een hoopje suiker in het midden en plak beide delen netjes tegen elkaar.



Zoals je kan zien is het dan net of je een glazen pot hebt vervolgens naar smaak opleuken.

6003/0046 Vintage Flourishes Blad 1     6003/0061 Noor! design Cutting stencil Swirls/takjes
    
Hoop dat jullie geïnspireerd zijn en deze pot ook eens maken, ik zou het leuk vinden een foto op de noor en zo FB pagine terug te zien.

Veel knutselplezier.

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

2 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan Corrie.Ik heb hem ook al gemaakt maar met dubbel mica nog mooier.fijne dag !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Yvonne
      het is echt zo'n leuk modelletje en je kan hem op veel manieren uitvoeren

      Verwijderen